NHL, New Orleans, South Padre & Austin! - Reisverslag uit Lubbock, Verenigde Staten van Carlien Schafthuizen - WaarBenJij.nu NHL, New Orleans, South Padre & Austin! - Reisverslag uit Lubbock, Verenigde Staten van Carlien Schafthuizen - WaarBenJij.nu

NHL, New Orleans, South Padre & Austin!

Door: Carlien

Blijf op de hoogte en volg Carlien

23 Maart 2011 | Verenigde Staten, Lubbock

Vorige week was het dan zover! Springbreak! Een week vrij van school.. iets waar we allemaal erg naar uitkeken aangezien studeren hier heel zwaar is ;) Niet echt eigenlijk.. maar een weekje vrij is altijd lekker! Al weken geleden waren de plannen gemaakt. Samen met Niro (zweden), Vincent (frankrijk), Martin, Jakub (tsjechie) Tim (ozzie) en Danny (amerikaan) stond er een roadtrip op de planning! En zo vertrokken we vrijdagmiddag eerst naar Dallas om naar een ijshockeywedstrijd te kijken, Dallas vs. Minnesota. Leuk om te zien! Helaas minder spectaculair dan verwacht aangezien het 4-0 was voor Dallas en er weinig ruzies waren tussen de teams, iets wat toch wel een beetje bij een ijshockeywedstrijd hoort. Daarna nog een beetje door de stad gelopen en vervolgens de auto gepakt om door te rijden naar New Orleans in Lousiana, 9 uurtjes van Dallas vandaan. Al snel werd duidelijk dat ik 'mama Carlien' was voor de rest van de week. Carlien zorgt dat er sandwiches zijn voor onderweg, dat er genoeg flesjes water zijn, dat iedereen een appel heeft en dat de rijders uitgerust zijn.. Rest er slechts 1 klein taakje voor de jongens, zorgen dat we veilig in New Orleans aankomen! Daarbij hoort dus regelmatig op de brandstofmeter kijken en niet aangehouden worden door politie.. Dat eerste bleek dus iets teveel gevraagd en zo eindigde we om 4 uur s'nachts in een verlaten bos.. in Lousiana.. met brandstof voor nog maar 8 miles. Dichtsbijzijnde benzinepomp? Ruim 15 miles.Lastig verhaal dus.. Na lang discusseren wiens fout het was toch maar zo verstandig geweest om de politie te bellen en die heeft ons vervolgens door priveterreinen weten te leiden wat de weg aanzienlijk afsneed en we het daardoor net redde. Hierbij moesten we wel over een begraafplaats rijden, iets waar Niro heel erg van schrok en FUNERAL! bleef roepen en vervolgens 30 minuten lang met tranen in zn ogen heeft gezeten omdat hij het zo eng vond.

Opgelucht dat we de nacht niet in het bos hoefde door te brengen zijn we doorgereden naar New Orleans. Aardig gebroken door de stad gelopen, koffie gedronken en naar het hotel gereden dat ergens in downtown ghetto was. Bij aankomst stond een balkon al in de fik, als we hier maar levend uitkomen.. Na een paar uurtjes slaap genoeg uitgerust om weer terug naar t centrum te gaan. Lekker gegeten bij een jazz cafe en daarna het nachtleven verkend! Erg geslaagde avond. De dag erna een beetje geshopt, verschillende wijken van New Orleans gezien en weer een avondje stappen. Cathinka en Tine waren ook in New Orleans, daar was ik wel blij mee aangezien de jongens af en toe behooorlijk vermoeiend zijn. De dag erna uitgecheckt en nog naar de Franse markt geweest. Na 3 dagen aardig wat van New Orleans gezien wat na Katrina nog steeds een hele mooie stad is!

S'avonds zijn we doorgereden naar South Padre, het party eiland van Amerika. Na 14 uur (!) eindelijk aangekomen eerst ontbeten en daarna naar het strand geweest met alle meiden die de hele week naar South Padre gingen! S'avonds uitgeweest en de dag erna naar Coca Cola beach. Dacht wel dat ik wat gewend was met Star Beach in Chersonissos maar dit was echt nog veel erger! 2 dagen was dan ook lang genoeg en zo reden we door naar Austin waar het SXSW festival was, 1 van de grootste muziekfestivals ter wereld! Heel leuk weekend hier gehad, veel bandjes gezien, Wu-tang clan, Erykah Badu en noem maar op. Helaas geen Kanye West want dat was al vol. Na weer een paar historische avonden in 6th street en onze baby (de auto) die weggesleept was weer genoeg meegemaakt. Zondag was het dan ook tijd om na 9 hele mooie dagen weer naar huis te gaan!

Nog steeds aan het bijkomen van de springbreak moet er ook weer gestudeerd worden.. Gelukkig laten de tentamens nog een weekje op zich wachten waardoor er ook nog genoeg uurtjes zijn om lekker aan het zwembad te liggen! Voor deze week staat er nog niet zoveel op de agenda aangezien iedereen druk met school is maar het weekend is alweer bijna in zicht.

Nog 1,5 maand en dan zit het studeren er alweer op en is het semester voorbij! Samen met Virginie zal ik naar San Diego vliegen om vanuit daar naar Los Angeles, Las Vegas en San Francisco te reizen om vervolgens het vliegtuig naar New York te pakken en na een paar dagen in the Big Apple door te reizen naar Jacksonville Florida om daar mn laatste weekje door te brengen! Maar eerst nog even een paar weekjes Texas...

• 25 April 2011 - 20:51

Daphne:

heey car!!

shit man. dit is gewoon niet normaal wat je allemaal hebt meegemaakt en nog mee gaat maken daar!!! ik ben serieus, positief, jaloers.....:D:D:D ik hoop dat het allemaal goed met je gaat en dat je volop geniet van al je geweldige ervaringen.

geniet ervan en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet kan wachten op je verhalen...!!! ik hoor je wel als je terug bent en weer bijgekomen bent:P

ENJOY!! xxx Daphne