What happened in Ruidoso... - Reisverslag uit Lubbock, Verenigde Staten van Carlien Schafthuizen - WaarBenJij.nu What happened in Ruidoso... - Reisverslag uit Lubbock, Verenigde Staten van Carlien Schafthuizen - WaarBenJij.nu

What happened in Ruidoso...

Door: Carlien

Blijf op de hoogte en volg Carlien

14 Februari 2011 | Verenigde Staten, Lubbock

Met mijn laatste beetje energie probeer ik er nog even een verhaaltje uit te knallen aangezien ik er de rest van de week niet heel veel tijd voor heb en het zo leuk was dat ik het op wil schrijven voordat ik het weer vergeet! Dit weekend zijn we met 19 man (Denen, Engelsen, Fransen en ook Amerikanen!) naar Ruidoso in New Mexico gegaan!

Vrijdag 12 uur was het verzameltijd! Hierdoor moest ik wel mijn laatste lecture advertising missen maar aangezien ik afgelopen week 3 A´s (9, 9.1 en een 9.5) en een B (8.5) voor m'n examens had gehaald vond ik wel dat er een lesje geskipt mocht worden! Helaas mag ik voor advertising maar 2 lectures voor het hele semester missen dus dat is wel even balen, vooral omdat de lectures o.a om vrijdag 3 uur zijn en iedereen dan vrij is en vroeg wilt vertrekken. However, vrijdagmorgen 12 uur waren we klaar voor vertrek maar uiteindelijk vertrokken we pas om half 2. Redelijk brak nog van het feestje de dag ervoor (polo club, die weten wel hoe dat moet!) nog een beetje kunnen slapen maar ook vooral kunnen genieten van het landschap! Dit was de eerste keer dat we een lang stuk moesten rijden en ik dus ook wat meer van texas heb gezien. Lange wegen die oneindig lijken en velden waar geen eind aan komt, best wel indrukwekkend. Na een uurtje waren we al in New Mexico. Wat opvallend is, is dat de wegen veel slechter zijn. Op de weg naar Ruidoso moesten we ook door Roswell waar er in de jaren 50 een buitenaards ruimteschip is neergestort. Ik geloof er niet zo in, maar de inwoners wel! Overal zijn er afbeeldingen, beelden en teksten die verwijzen naar het 'Roswell' incident, er is ook een UFO museum. 3 uurtjes later kwamen we in Ruidoso aan.. wat is het hier mooi! Door de heuvels met dennebomen en erten die langs de weg liepen konden we al de hoge met sneeuw bedekte bergtoppen al zien! Eenmaal aangekomen bij het huis vielen onze monden open. Een jacuzzi op het terras en een inrichting die je in een 5 sterren ski appartement zou verwachten werden we aangenaam verrast! En dat voor nog geen 15 euro per nacht. Er moest natuurlijk ook nog boodschappen gedaan worden dus met z'n 10en op naar de supermarkt! Ieder 'karretje' kreeg een taak.. ontbijt, diner, snacks/soda's en alcohol.. 4 bleek te weinig dus uiteindelijk met 7 karren naar de kassa. Denk wel dat ik durf te zeggen dat we de klant van de dag waren met een rekening van 1056 dollar :)

Eenmaal weer in het huis aangekomen werden de taken weer verdeeld en stond er na een uurtje een heerlijk diner met steak (de lekkerste ooit), pasta, salade en mais klaar. Jose was de BBQ king dus daar maakten wij dankbaar gebruik van! De rest van de avond was het vooral heel gezellig, met een gin tonic in de jacuzzi met een waanzinnig uitzicht was toch wel even het ultieme vakantiegevoel.. Dit werd nog even verstoord door een politieagent die kwam vertellen dat we een beetje luid waren, zelfs in de bossen mag je niet een feestje hebben! Na amper 4 uurtjes slaap was het alweer tijd voor het ontbijt. Samen met Jose zorgen we ervoor dat alle brakke koppies voorzien werden van een uitgebreid ontbijt. Toen het plan van de dag werd doorgenomen was het al snel duidelijk dat er weinig animo was voor de piste op te gaan. Back up plan; jongens naar het casino en de dames een dagje shoppen! Ook al is het centrum klein, er waren wel veel leuke winkeltjes! Na een heerlijke carrot cupcake met koffie lunch zijn we weer naar huis gegaan en waren we wel toe aan een powernap en een filmpje. De jongens hadden bijna allemaal dikke winst gemaakt dus iedereen was in de mood voor nog zo'n avond als de dag ervoor. Na weer een heerlijk maaltje van tilapia met gamba's, varkenshaas, kip en nog veel meer was de bodem gelegd en werd het weer een geslaagde avond. De omgeving, het huis, de kookkunsten van Jose en Danny en vooral heel leuk en gezellig gezelschap was het echt een topweekend! Helaas moesten we vanochtend alweer om 10:30 vertrekken maar ik had me hier best wel een paar dagen langer kunnen vermaken.

Eigenlijk was het vandaag huiswerkdag maar daar is het nog niet echt van gekomen.. Dinsdag staat er weer een examen journalism in de agenda dus daar moet wel voor geleerd worden! Gezien de cijfers is het hier wel anders dan in Nederland. Als je alleen naar colleges gaat en de aantekeningen doorleest kan je met een beetje gezond verstand al wel een B halen (tussen de 8 en de 9). Iets wat mij in Nederland nog niet is gelukt! Het sociale leven tijdens en tussen de lessen door is ook wel wat meer gaan leven. Na zo'n 6 weken hier (de tijd gaat zo snel!) heb ik hier al best wel een aardige 'vriendenkring' opgebouwd! Dat maakt het soms ook wel lastig want waar ga je naar toe; dat filmavondje met de exchange studenten, dat feestje op de polo club of toch maar naar dat huisfeestje met je huisgenootjes? Ik ben hier alleen maar blij mee want het zou erger zijn als er helemaal niks was! Ik vind Amerikanen nog steeds aparte mensen waar ik moeilijk aan kan wennen. Ik probeer er maar vooral om te lachen als ik de Wal Mart cassiere boos maak als ik help om de boodschappen in de tasjes te doen of als er voor de 34234e op een dag wordt gevraagd of alles goed gaat (vooral met winkelen is dit echt heel irritant). Morgen is het valentijnsdag, iets wat hier heel serieus genomen wordt en waar al sinds begin januari hele vakken in de Walmart gevuld zijn met roze hartjes onzin, triest als je het mij vraagt! Aangezien we het allemaal zonder vriendje moeten doen maken we er meidenavondje met Virginie, Marlene, Helene en Rike.

De plannen voor springbreak zijn ook al gemaakt! Samen met Elina (die ook ICM op de HHS doet), Vincent en Jacob gaan we door Texas touren! We willen sowieso alle grote steden zien dus Houstin, Austin, Dallas en San Antonio. Jacob en Vincent zijn hier voor een jaar en hebben met een groep een 7 personenbusje gekocht dus dat is ideaal!

Komend weekend staat er een polo toernooi in Kyle (tussen San Antonio en Dallas) op de planning! Heb er erg veel zin in want aangezien het weer van deze week (sneeuwstormen en kou) is er weinig van paardrijden gekomen. Hoewel ik me in Lubbock prima vermaak is het ook wel leuk om in de weekenden wat meer van Texas te zien!

Nou zoals jullie horen, ik vermaak me hier prima! Vooral na zo'n weekend realiseer ik me weer dat de tijd zo snel voorbij gaat en ik van elk moment moet genieten. Ik denk niet meer aan de dingen die ik uit Nederland mis maar aan de dingen die ik van hier ga missen als ik weer in Nederland ben, want die zijn er zeker ook!