sneeuw en griep, net Nederland! - Reisverslag uit Lubbock, Verenigde Staten van Carlien Schafthuizen - WaarBenJij.nu sneeuw en griep, net Nederland! - Reisverslag uit Lubbock, Verenigde Staten van Carlien Schafthuizen - WaarBenJij.nu

sneeuw en griep, net Nederland!

Door: Carlien

Blijf op de hoogte en volg Carlien

07 Februari 2011 | Verenigde Staten, Lubbock

Hi everyone!

Leuk om te horen dat veel mensen mijn verhaaltjes lezen! 2 weekenden zijn alweer voorbij en als ik terug kijk is er niet heel veel gebeurd. Ik ga het nu ook wel minder als vakantie zien en meer als studeren, het normale leven maar dan in een ander continent! Studeren, boodschappen, sporten, koken, huiswerk, polo en in het weekend uit en leuke dingen doen! Begint al wat meer op de realiteit te lijken he?

Vorige week zondag werd ik wakker met keelpijn, hoofdpijn en flinke koorts... Alle feestjes, weinig uurtjes slaap en misschien toch ook wel de kou hadden toch wel hun tol gekost. Na 4 dagen veel slapen, wel naar school gaan want ik wou geen lessen missen en verder vooral uitrusten en een beetje zielig zitten zijn werd het verlangen naar huis soms wel wat sterker. Van heimwee heb ik tot nu toe geen last maar er zijn natuurlijk wel dingen die ik mis.. Naast familie, vrienden en vriendje zijn dat vooral dingen die in Nederland zo vanzelfsprekend zijn, zoals even de fiets pakken naar de stad, de trein naar je ouders of de tram naar het strand en niet heel je telefoonlijst af hoeven gaan voor een lift naar de supermarkt! Soms is het ook best wel schokkend als ik zie hoe weinig jongeren weten over de rest van de wereld of zelfs hoe weinig over hun eigen land. Voor veel mensen hier is Texas de enige staat waar ze ooit zijn geweest en voelen ze ook niet de behoefte om te reizen. Zo was er vorige week een vertegenwoordiger van het exchange programma die voor 160 leerlingen de toegevoegde waarde van een buitenland ervaring uitlegde. Toen ze vroeg wie er interesse had om in het buitenland te studeren stak niemand zn vinger op, helemaal NIEMAND! Wel vinden ze het allemaal heel leuk dat ik uit Nederland kom (Dat is toch in Europa!? Ja, heel goed) en vertellen ze daarna enthousiast dat hun oma in kopenhagen, dat is toch de hoofdstad van Nederland?, heeft gewoond. Je kan het ze ook niet echt kwalijk nemen want onderwijs, dat merk ik zelf ook al, is vooral heel erg op Amerika en op Texas gericht.

Wetende datik vanzelf wel weer beter zou worden en het in Nederland nu ook koud en iedereen grieperig is, heb ik mezelf er mar overheen gezet en ging het vanaf woensdag gelukkig ook weer beter. Vrijdag had ik mijn eerste tentamen en die ging gelukkig goed! Voor Journalism heb ik ook al een A (9.5!) binnen, het studeren werpt zijn vruchten af dus! Die A was wel een grappig verhaal want ik dacht dat ik het niet gehaald was omdat ik 95% procent had (geen 100 dus niet gehaald dacht ik) gelukkig vertelde me buurman dat ik maar 5 procent van de maximale score afweek en dus een heel goed cijfer had! Een uurtje geleden had ik nog een ander tentamen die wel aardig ging en woensdag weer 1.. En ik dacht dat studeren in Amerika 'peanuts' was.. nou, dat valt nog best tegen! Volgens mij heb ik ook wel de moeilijkere vakken gekozen want Elina, die ook ICM op de Haagse Hoge school studeert heeft echt veel minder examens enzo. Gelukkig vind ik mijn vakken nog steeds leuk dus dat scheelt wel!

Nadat ik woensdag beter was kon ik weer lekker sporten en leuke dingen doen! Dat had ik wel gemist. Woensdag hadden we polo practice.. zonder paarden haha! Na een beetje overslaan en soccer hadden we het wel gezien. Donderdag was het vooral studeren maar hebben we ook nog met z'n allen wat gedronken. Vrijdag zouden we eigenlijk met de polo een weekendje naar midland gaan, hier een uurtje vandaan. Helaas moest ik vrijdag toch maar besluiten om het weekend in Lubbock te blijven aangezien ik deze week 2 tentamens heb en veel opdrachten en essays. Bovendien komen er zeker nog 2 Midland tripjes aan en dan is het weer waarschijnlijk ook wel wat beter, want dat is deze week echt dramatisch! Dacht dat het in februari toch al bijna lente is (beetje naief misschien) met de 23 graden van vorige week. Nou, volgens mij is de winter vorige week maandag hier pas begonnen! Met temperaturen van -18 graden is het hier weer lekker koud!

Ohja, het weekend! Vrijdag zijn we me wat mensen naar een kunsttentoonstelling in downtown Lubbock gegaan, dat is hier elke eerste vrijdag van de maand. Ook veel beginnende goudsmeden lieten hier hun werk zien dus ik was helemaal in mijn element;) Daarna nog met z'n allen wat gaan drinken en zaterdag lekker uitgeslapen! Verder nog boodschappen gedaan en Alex geholpen (vooral met proeven) met de superbowl brownies en cake! Iets waar ze al weken naar uitkijkt.. Aangezien 'de cowboys' (team uit Dallas) niet meedoet zijn ze er hier niet heel erg mee bezig maar gekeken wordt er natuurlijk wel! Dus zo belandden we met zn allen zondag voor de bank om 1 uur voetbal en 3 uur commercials te kijken. Jose en Danny hadden heerlijk gekookt en samen met Jose was ik de enigste die de regels wist en waren we dus ook de enigste die uit ons dak gingen als er punten werden gescoord (voor wie maakte dan weer niet uit). Deze week wordt het vooral veel studeren want volgend weekend gaan we een weekend snowboarden en feesten in New Mexico! Heb er heel veel zin in! Maar eerst nog even een paar A'tjes binnenslepen deze week.


  • 07 Februari 2011 - 16:53

    Karen:

    Misschien eens tijd om wat foto's te plaatsen ;)
    Mooi verhaal weer, goed te horen dat de studie zo lekker gaat. Kus!

  • 07 Februari 2011 - 17:04

    Carla:

    Inerdaad prachtig hoe wereldvreemd Amerikanen kunnen zijn. Onze buurvrouw vroeg vorige week heel serieus toen ze me buiten door de telefoon Nederlands hoorde spreken welke taal ik sprak (want ja we komen nog steeds toch uit Denemarken?) en of in heel Europa dezelfde taal word gesproken ?
    En dan mag je niet lachen.
    Veel plezier komend weekend en succes met het weer. Marcel had vanmorgen weer eens geen aansluitende vlucht waardoor hij vier uur vertraging opliep door het slechte weer. Hij zit bij je in de "buurt" Austin/Texas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lubbock

Carlien

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 12249

Voorgaande reizen:

07 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Studeren in Texas

Landen bezocht: