Ergens op de helft.. - Reisverslag uit Lubbock, Verenigde Staten van Carlien Schafthuizen - WaarBenJij.nu Ergens op de helft.. - Reisverslag uit Lubbock, Verenigde Staten van Carlien Schafthuizen - WaarBenJij.nu

Ergens op de helft..

Door: Carlien

Blijf op de hoogte en volg Carlien

07 Maart 2011 | Verenigde Staten, Lubbock

Terwijl ik mezelf al een week voorneem om een nieuw verslagje te schrijven is het er maar niet van gekomen! Het semester vliegt voorbij, en zo doen ook de tentamens. Lekker druk dus, maar wel leuk! De afgelopen 3 weken ook weer veel leuke dingen meegemaakt! Ik hoop dat ik het nog een beetje weet...

Het weekend na Ruidoso was het tijd voor een tripje met de poloclub. Verwachtingen waren hoog gespannen want de vorige trip (waar ik niet bij was) was AWESOME!(leuk dus.. op z'n amerikaans) Om 7 uur moesten we verzamelen maar mn polo vriendin had zich verslapen dus het liep een beetje anders.. Daarna bleek de band van de trailer lek, een paard ziek, te weinig voer.. kortom, om 11 uur reden we weg. Na een tocht van 8 uur, mede dankzij Clyde die met z'n trailer met 12 paarden een politieauto de berm inrijdt (dit kan je beter niet doen in Amerika, al zou ik het in NL ook niet aanraden) toch in Kyle (vlakbij Austin) aangekomen. Diezelfde avond nog lekker gegeten en wat gedronken met de mensen van de andere club (studenten aan University of Texas).
De dag erna vroeg op om te kunnen rijden! Ging helaas niet door want het regende.. voor de eerste keer na 6 weken Texas hadden we regen! Gelukkig was er een grote outdoormall dichtbij dus gingen we daar even kijken.. Naast heel veel hengsels, heel veel tenten en heel veel andere survival dingen was er ook een soort dierentuin met opgezette beesten. Blijdorp maar dan anders zeg maar, geloof toch wel dat ik het leuker vind als ze nog leven..

Daarna nog even in San Marcos wezen lunchen en terug naar het toernooi dat ondertussen al bezig was. Het weer was gelukkig behoorlijk opgeklaard en de rest van de middag en avond hebben we op de trucks polo gekeken onder het genot van een bbq en live muziek! Die avond nog met wat mensen naar een feestje in san marcos geweest en weer versteld gestaan van de kennis van Europa. Zo heb ik hier mensen ontmoet die beweren dat Amsterdam een land is, iedereen dezelfde taal spreekt in Europa, en ze niet weten dat mensen in Australie ook Engels spreken.
De volgende dag waren de laatste wedstrijden. Geloof dat we het toernooi gewonnen hadden maar weet het niet zeker. Om 12 s'nachts uur kwamen we eindelijk weer in Lubbock aan. Het weekend was anders dan verwacht maar wel gezellig!

De week erna weet ik eigenlijk niet meer zo goed... Het is hier echt al zomer dus wordt de library ingewisseld voor studieuurtjes aan het zwembad, de gym voor sportuurtjes buiten en de bank voor het balkon! Af en toe is het een beetje bewolkt maar dat is hoogstens een dag in de week...
Donderdag heb ik voor alle meiden waarmee we jersey shore (kijk het niet! verlaagt je IQ met 10 per minuut) avondjes hebben gekookt en daarna zijn we uitgeweest. Donderdag was lubbock wel even in rep en roer, een voormalig student die in Lubbock woonde (Helene was de buurvrouw) bleek een terrorist te zijn die een aardige voorraad explosieven in zn appartement had om daarmee Bush zn appartment en nachtclubs in Dallas op te blazen. Dit heeft Lubbock wel even op de kaart gezet in Amerika, alleen niet echt op een positieve manier.

Vrijdag kwamen we op het geniale plan om een weekendje naar Austin te gaan! En de colleges dan? Die konden best geskipt worden.. Na 5 uur waren we al in Austin en de rest van de weekend kan ik eigenlijk het best omschrijven als 1 groot feest in 6th street, shoppen in downtown Austin en alle mooie dingen die daar te zien zijn! Ook nog naar het grootste restaurant van Austin geweest dat aan een meer ligt, onwijs mooi.. jammer dat ik geen foto's kan uploaden aangezien mn laptop kapot is. Jammer dat het weekend zo kort was en we zondag weer naar huis moesten..

Vorige week was eigenlijk een beetje hetzelfde met iets meer studeren want het is weer tentamentijd (had voor allebij een 8.7) Al zijn er sinds ik hier als een 22 jarige Noorweegse door het leven iets meer margaritha's op de doordeweekse avonden. Ik lijk niet eens echt op haar maar dat schijnen ze niet door te hebben, dus profiteren we daar maar van! Ook probeer ik nog steeds trouw minimaal 4 keer in de week naar de work out en abs class te gaan en te klimmen.. Meestal lukt dit wel, maar resultaat stelt zich uit, ik geef de margaritha's maar de schuld:)

Vrijdag zijn we weer naar de maandelijke art trail geweest en heb ik 2 hele mooie portretten van Andy Warhol en Howard Hughes gekocht. Zaterdag met Cathinka en Tine naar Palo Duro (baby grand canyon) gegaan, en een beetje rondgereden en geklommen! Daarna waren we uitgenodigd voor een diner bij Landon'n ouders in Lockney, een stadje verderop. Na een typisch amerikaanse lunch mochten we mee naar een banquet, een diner waarbij de citizen en fireman van het jaar wordt uitgekozen en wat entertainment. Was erg leuk om mee te maken! Zondag met zn alles in Starbucks gestuurd, denk dat het aantal koffie's en gelezen bladzijdes aardig overeen komt.

Deze week nog even bikkelen met een journalism tentamen voor donderdag maar vrijdag is het dan zover, waar we allemaal al weken naar uitkijken.. SPRINGBREAK! Vrijdag gaan we naar Dallas om een ijshockeywedstrijd te kijken, vrijdagnacht rijden we naar New Orleans om daar 3 dagen te blijven en daarna door naar South Padre! Het party paradijs tijdens spring break waar iedereen naar toegaat! Na 3 dagen in South Padre gaan we nog 2 dagen naar een festival in Austin en dan is het alweer om... In totaal zullen we zo 2300 miles rijden in 8 dagen, hotels zijn alleen voor new orleans geboekt dus we zien het wel! Maar dat het leuk wordt is zeker!

Time flies when you're having fun is aardig van toepassing. Na deze week is de helft van het semester en dus ook de helft van de exchange voorbij. Hoewel ik dan nog een maand in Amerika blijf om te reizen gaat de tijd echt zo snel! Te snel? Ergens wel, ergens niet.. kijk er ook wel naar uit om iedereen weer te zien maar het gevoel van non-stop vakantie, alleen maar zon, leuke feestjes en elk weekend een andere stad wil ik voorlopig toch nog even niet missen!

• 15 Maart 2011 - 23:12

Fab:

Hee lieve car!
    Hoe gaat het met je!
    Het is wel raar hoor dat je er niet ben!
    We hebben weer lekker veel veranderd waardoor je t uitdagend blijft hier!
    We praten in nl wel weer bij!
    Voor nu: geniet ervan!
    Leef,geniet en beleef veel leuke,mooie momenten zoals hierboven beschreven staat!
    Veel plezier! We denken aan je :)!!
    Lfs. Van alle meiden,en crew ;) xx