Texas here I come! - Reisverslag uit Lubbock, Verenigde Staten van Carlien Schafthuizen - WaarBenJij.nu Texas here I come! - Reisverslag uit Lubbock, Verenigde Staten van Carlien Schafthuizen - WaarBenJij.nu

Texas here I come!

Door: carlienintexas

Blijf op de hoogte en volg Carlien

08 Januari 2011 | Verenigde Staten, Lubbock

Gisterenochtend was het dan zo ver.. Op naar Texas! Toen ik op schiphol aankwam was de vlucht al 2 uur vertraagd, lichtelijke paniek sloeg toe aangezien de aansluiting ook gelijk met 2 uur ingekort was. Achteraf nergens voor nodig want de immigration, koffer ophalen en afgeven etc. in Houston was binnen een half uurtje gedaan! 2 uur nog om rond te lopen en wat te eten. Crappy in een joggingsbroek zonder make-up en na een nacht van 3 uur werd ik aangezien voor een cheerleader door een paar toeristen.. stond niet echt op mn to-do-lijstje eigenlijk! Wat me gelijk opviel is dat de mensen hier heel aardig zijn, tot overdreven aan toe. Zo werd er bij elke winkel die je binnenloopt gezegd; Hi sweety/miss/dear, how are you doing today? Er wordt ook echt verwacht dat je hier antwoord op geeft dus zeg je ongeveer 10 keer op een dag dat het goed gaat met je (of niet.. geen idee wat ze dan zeggen haha)

Uiteindelijk kwam ik om 8 uur in Lubbock aan en werd ik opgehaald door de exchange coordinator. Na 10 minuten wachten stopte de rolband waar de koffers mee aankwamen... Great, die van mij zat er dus niet bij. Gelukkig had ik hier al een beetje rekening mee gehouden en wat kleren enz. in mn handbagage meegenomen. Aan de balie vertelden ze dat de koffer waarschijnlijk een vlucht vertraagd was en morgen zou aankomen... als ik geluk had tenminste. Ze zouden hem naar de campus brengen dus ik zou het vanzelf wel zien.

Lilly bracht me naar de campus waar ik de komende maanden zal gaan wonen! Aardig gebroken na weinig slaap en van t vliegen had ik best wel zin om te slapen. Toen ik mn kamer binnenkwam was er alleen niks anders aanwezig dan een kaal bed en wat meubels.. dat plan ging dus niet door! Gelukkig kwam mn huisgenootje toen net binnen en zei dat we wel even naar de Walmart gingen om een dekbed etc. te kopen.. Het was ondetussen 10 uur s'avonds maar de walmart is daar 24 uur per dag open. Relaxed!

Het is ong. 10 minuten lopen maar ze doen hier alles met de auto's, en wat voor auto's! Na een dag ben ik er wel achter dat alles hier inderdaad groot en veel is!

Na 25.5 uur wakker zijn kon ik dan eindelijk gaan slapen! Vanochtend was ik alweer vroeg wakker en gelukkig.. m'n koffer was aangekomen! Dus die ga ik nu maar even uitpakken... Er schijnt een lekker zonnetje dus vanmiddag nog even langs de universiteit denk ik.

  • 08 Januari 2011 - 19:03

    Carla:

    Veilig aangekomen en gelukkig ook al snel je koffer weer in je bezit. De sneeuwstormen waar voor gewaarschuwd word en die waarschijnlijk erg veel vertraging op gaan leveren ben je gelukkig net voor geweest.
    De eerste cultuurverschillen ben je zo te lezen al tegen aan gelopen. Ik moet er altijd wel om lachen en antwoord al automatisch terug. (meer word ook echt niet verwacht)
    Probeer het maar eens uit om te zeggen dat het die dag niet zo goed met je gaat, of vertel als er gevraagd word of je een leuk weekend heb gehad wat je gedaan hebt, is niet echt de bedoeling dan schrikken ze en weten ze zich geen raad om vervolgens snel verder te gaan. Het is niet meer dan een automatische begroetingsvorm.
    Succes met je jetlag de komende dagen.

  • 10 Januari 2011 - 20:48

    Cindy Van Den Hooff:

    Nice Car! Echt superspannend zeg! Haha chill dat alles daar 24/7 open is hè! Ik stond gister voor een gesloten AH.;) Je appartementencomplex ziet er trouwens ontzettend relaxed uit! Dat wordt weinig studeren en de hele dag bij het zwembad liggen!;) Maar klopt het dat het daar nu best koud is?! Er staat hiernaast in dat "huidige locatie" boxje dat het daar 3 graden is?!! Dat had ik echt niet verwacht joh! Al leuke mensen ontmoet verder? En wanneer beginnen je lessen? Nou, heel veel plezier en ik ga je blogs volgen! Liefs!

  • 10 Januari 2011 - 21:15

    Agnes Huizer:

    leuk reisverslag Carlien, gelukkig is je koffer terecht dat is altijd zo'n gedoe! ik zal van tijd tot tijd je reisverslag lezen, lijkt me leuk te volgen hoe het met je gaat.
    groetjes van ons allen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lubbock

Carlien

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 12253

Voorgaande reizen:

07 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Studeren in Texas

Landen bezocht: