Texas, I love it! - Reisverslag uit Lubbock, Verenigde Staten van Carlien Schafthuizen - WaarBenJij.nu Texas, I love it! - Reisverslag uit Lubbock, Verenigde Staten van Carlien Schafthuizen - WaarBenJij.nu

Texas, I love it!

Door: carlienintexas

Blijf op de hoogte en volg Carlien

18 Januari 2011 | Verenigde Staten, Lubbock

Het gesprek met de studie coordinator verliep niet zo soepel. Ze bleef me vooral heel lief aankijken met de mededeling dat alle vakken al vol waren en het erg lastig zou worden.. Zal best zo zijn, maar ik moet er toch 4 hebben! Na heel wat gezoek en teleurstellingen toch 4 vakken gevonden.. 2 leuke, 2 mindere. Lichtpuntje was dat ik nog een week had om vakken te laten vallen en dat hierdoor ook weer inschrijvingen in andere vakken mogelijk waren. Zo gezegd zo gedaan en na 2 dagen mailtjes sturen naar leraren en de inschrijvingen in de gaten houden heb ik er nu 4 die ik heel leuk vind!
- Principles of Public Relations
- Principles of Journalism
- Principles of Advertising
- Introduction to Mass Communication

Ik heb elke dag les, al is het max. 3 uur per dag, goed te doen dus. De leraren zijn heel aardig en bereid om te helpen wat bij sommige vakken wel nodig is aangezien de focus heel erg op Amerika is. Dit maakt vakken zoals journalism wel lastiger, maar ook wel weer een uitdaging! Verder zijn de lectures wel ongeveer hetzelfde als in Nederland alleen die aanwezigheidsplicht..In de komende 4 maanden mag ik bij elk vak maximaal 2 lessen missen.. Dat is op de Haagse hogeschool toch wel even anders! Je aanwezigheid wordt wel beloond want als je bij journalism elke les aanwezig bent krijg je automtisch 110 (een 11 dus!) voor je laatste tentamen.

Vrijdagavond eerst gezellig uiteten geweest met Alex, m'n huisgenootje. Daarna was het tijd voor een feestje! Er worden vooral veel huisfeestjes gegeven in Amerika, lekker goedkoop en geen last van de 21 jaar crisis. Zo kwamen we op een feestje terecht met meer dan 40 mensen. Een combinatie van exchange en amerikaanse studenten, erg gezellig! Wat grappig was is toen het brandalarm afging en alle exchange studenten naar buiten stormden, ze dachten namelijk dat het een politiealarm was. Typisch gevalletje van teveel films gekeken;)Na een paar uurtjes en bekers cans (partybier, niet te drinken) weer naar huis gegaan en nog een filmpje gekeken. De volgende dag eerst tijd voor wat huiswerk met koffie in Starbucks, naar de kapper geweest, daarna met de exchange studenten Mexicaans gaan eten en een filmavondje gehouden! Toen ik thuis kwam, met het plan om te gaan slapen, bleek er een feestje aan de gang te zijn in ons appartment. Ze hadden speciaal heineken voor mij gekocht dus kon ik natuurlijk niet gelijk naar bed gaan!

Gelukkig kon ik de dag erna lekker uitslapen en ben ik s'middags met Alex nog even naar de shoppingmall geweest. Voor Amerikaanse begrippen is de mall in Lubbock maar klein.. voor Nederlandse begrippen is het een walhalla! Victoria's secret, Hollister, Abercrombie, forever 21.. Mijn hart ging sneller kloppen, vooral van de prijzen! Trots op mezelf met maar 1 shirtje gingen we na 2 uurtjes weer naar huis.. om te studeren...
Dat plan ging dus niet echt door want er stond weer een huisfeestje op de planning! Om half 3 had iedereen het wel gezien en gingen we weer naar huis waar het beer pongen weer was begonnen.. Ik ben er wel achter dat mn huisgenootjes wel van een feestje houden! Of eigenlijk de meeste Amerikanen wel..
M'n zorgen over dat het saai zou worden zijn dus wel verdwenen. Er zijn niet superveel clubs, maar wel veel feestjes!

Gisteren was het Martin Luther King day, dus geen colleges, Wat goed uitkwam want het was superlekker weer, 23 graden! En dat in januari..Heerlijk in het zonnetje wezen tennissen, boodschappen gedaan, huis schoongemaakt en de dag was alweer om.. Vanochtend om 8 uur mn huisgenootjes uit bed gesleept om te fitnessen.. vonden ze niet heel leuk maar ze willen afvallen dus ben ik een soort van coach. Komende dagen wordt het veel studeren want het tempo ligt best hoog. Ik ben hier wel veel serieuzer dan thuis en ik heb ook alle studieboeken in huis gehaald. Die zijn hier wel erg duur.. 120 dollar is heel normaal. Gelukkig kan je ze ook huren voor de helft van de prijs, dus dat heb ik maar gedaan.

Zonder verwachtingen en illusies ben ik naar Lubbock gekomen.. Het is geen wereldstad, het heeft geen leuke grachtjes, boeiende historie of een bruisend nachtleven maar de vriendelijke mensen hier, de enorme universiteit, de leuke (en goedkope) restaurantjes, de huisfeestjes en de kleine dingen zoals de gezamenlijke studieuurtjes in Starbucks maken het wel heel erg leuk! Hoewel ik er nu pas 10 dagen ben lijkt het al veel langer. 12 Juni is nu nog ver weg, maar ik weet zeker dat de tijd voorbij zal vliegen..

  • 20 Januari 2011 - 07:39

    SofaBabaCabani:

    Lieve schat, ben blij dat je het zo naar je zin hebt met al die feestjes ;)
    Battle beerpong (heet hier in Leiden bierbasketball) doen als je terug bent?!
    Love yaaaa xx Soof

  • 27 Januari 2011 - 23:11

    Amanda:

    Car!
    tijdje niet gezien en gesproken, maar stiekem lees ik je verhalen hoor haha! Kwam je ouders van de week tegen en die zeiden dat je het erg naar je zin hebt :)!

    have fun xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lubbock

Carlien

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 12255

Voorgaande reizen:

07 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Studeren in Texas

Landen bezocht: