Save a horse, ride a cowboy!? - Reisverslag uit Lubbock, Verenigde Staten van Carlien Schafthuizen - WaarBenJij.nu Save a horse, ride a cowboy!? - Reisverslag uit Lubbock, Verenigde Staten van Carlien Schafthuizen - WaarBenJij.nu

Save a horse, ride a cowboy!?

Door: carlienintexas

Blijf op de hoogte en volg Carlien

28 Januari 2011 | Verenigde Staten, Lubbock

Howdy everyone!

Er is alweer dik een week voorbij en er is weer een hoop gebeurd hier in Lubbock! Eigenlijk teveel om dag voor dag te vertellen dus hou ik het maar een beetje bij de hoogtepunten. Vorige week zaterdag was er een opendag bij de poloclub van de universiteit. Hockey op een paard.. moet leuk zijn toch! Samen met Tine en Cathinka (exchange studenten uit noorwegen) gingen we naar de club en verder we gelijk op t paard gezet... Happy hour leek me wel een paard waarme ik het goed kon vinden maar het werd Yahoo, een rustig paard wat wel goed uitkwam! Na een paar balletjes geraakt te hebben tijd voor een bbq en een kampvuur. Helaas stond er iets teveel wind waardoor het vuur groter leek dan het was (of eigenlijk groter werd dan de bedoeling was). Ineens werden we omringt door 6 auto's met gillende sirenes.. Aangezien alex en ik al eerder die week al aangehouden waren omdat ze door rood licht reed was ik de sirenes al wel gewend.. maar 6 auto's.. Holy shit! De schrik sloeg nog niet echt toe maar toen de coach vroeg of er 'underage' mensen bij waren vond ik het toch minder grappig worden. Ik moest naar binnen en op de bank gaan zitten.. nou, dat doen we dan maar! Al snel bleek dat t om de brandweer ging en niet om de politie. Beetje overdreven om 6 auto's op een kampvuur af te sturen maar volgens Nadine deden ze dat 'omdat ze bang zijn dat we amerika plat branden'.. yeah right...

Aangezien er ook nog het beruchte A(anything)B(but)C(clothes) feestje op de planning stond en we nog een creatie moesten bedenken gingen we niet al te laat naar huis. Gehuld in een jurk van aliminium folie, wcpapier en plasticfolie voelde ik me vooral een mislukte aliën maargoed, dat zou het feestje niet minder leuk maken! Iedereen (behalve ik dan) had behoorlijk uitgepakt en voor de meeste meisjes was het een ideaal excuus om zo 'trashy' mogelijk te gaan.

Zondag huiswerk gemaakt en t huis een schoonmaak gegeven, s'avonds nog een meangirls marathon gehouden en t weekend was alweer om.

De rest van de week was t vooral druk! Ik heb mn klimdiploma gehaald en Cathinka ook dus nu kunnen we samen klimmen zonder begeleiding. Dinsdag zijn we ook weer gaan paardrijden en was er weer een BBQ (met -1 graden.. heus niet koud). Woensdagochtend was Lubbock bedekt met een dun laagje sneeuw! Na 12 uur was dat alweer verdwenen want de zon schijnt hier altijd! De lucht is ook altijd helderblauw met eens in de zoveel dagen een wolkje. Hierdoor liep iedereen woensdagmiddag alweer in t-shirtjes buiten terwijl de sneeuw langzaam verdween.. heel apart!

Gisteren zouden we eigenlijk met alle studenten en mentors gaan eten. Aangezien we geen vervoer hadden en mijn 'mentor' nogal wat communicatieve vaardigheden mist zijn we maar naar een ander exchange network feestje gegaan.. veel exchange studenten ontmoet en een stageplek bij louis vuitton in Manhattan proberen los te peuteren.. ik schat me kansen niet heel hoog in maargoed, you can always give it a try;)

Gisterenavond naar de wild west party geweest. Eigenlijk stond dat die week ervoor al op de planning maar aangezien er toen een enorme rij was zijn we toen naar huis gegaan. Dit keer gingen we wat eerder en kwamen we wel binnen. Hoeden, cowboylaarzen en countrymuziek.. Texaanser kan het niet! Na wat 2step en countrydance geleerd te hebben trok ik toch al snel de conclusie dat dit nooit echt mijn ding zou worden, maar het was wel leuk om mee te maken! Wat ook heel apart was is dat om de zoveel countrynummers ook een plaatje van 50cent of andere foutje hiphop muziek gedraaid was en iedereen helemaal los ging! Met m'n dr.pepper (geen 21 he!) toch een goede avond gehad en vandaag weer lekker fresh naar school! Dat is wel een voordeel al moet ik zeggen dat het niet heel veel uitmaakt met nederland..

Oke dit klinkt misschien wat raar maar m'n lessen zijn hier echt heel leuk! Nu scheelt het natuurlijk dat je je eigen vakken kan kiezen en daardoor al meer geinteresseerd ben maar ook de manier waarop lessen gegeven worden, de leraren en de discussies en vragen die gesteld worden zorgen ervoor dat je veel meer bij de les blijft. Wat ook relaxed is, is dat de meeste lessen maar 50 minuten zijn.

Verder bestaan de dagen vooral veel uit sporten (klimmen, fitness en polo), etentjes en feestjes met de exchange studenten. Met m'n huisgenootjes kan ik t wel oke vinden maar ze zijn wel heel amerikaans 'OH MY GOD! I LOVE THIS SOOOOOO MUCH!' en de andere is vooral heel erg 'fuck this fuck that'. Wel merk ik dat je hier heel erg afhankelijk bent van mensen met een auto. Even voor grote inkopen naar een supermarkt is er niet bij (ik heb al 2 dagen geen wcpapier, water of brood.. great!) en als je eerder of later naar huis wilt je altijd afhankelijk bent van iemand met een auto. Daar zijn wij nederlanders met het ov en alles op loopafstand toch wel mee verwend!

Over een half uurtje moet ik weer m'n laatste les van de week en dan is het weer lekker weekend!:) Sowieso weer een hoop polo, feestjes, klimmen maar ook huiswerk want volgende week m'n eerste tentamens...

* De titel is trouwens een liedje wat hier helemaal 'hot' is.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lubbock

Carlien

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 12243

Voorgaande reizen:

07 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Studeren in Texas

Landen bezocht: