FIrst days in Lubbock - Reisverslag uit Lubbock, Verenigde Staten van Carlien Schafthuizen - WaarBenJij.nu FIrst days in Lubbock - Reisverslag uit Lubbock, Verenigde Staten van Carlien Schafthuizen - WaarBenJij.nu

FIrst days in Lubbock

Door: carlienintexas

Blijf op de hoogte en volg Carlien

11 Januari 2011 | Verenigde Staten, Lubbock

Er zijn alweer 3 dagen voorbij gegaan.. 3 hele leuke dagen waarin ik veel heb gezien en gedaan! Zondag hadden we introductiedag waarbij Lilly, onze exchange coördinator, ons alles over de school zou vertellen. Voordat we onze Texas Tech ID pasjes lieten maken reden we eerst een rondje over de campus. DE EEN-NA-GROOTSTE VAN AMERIKA! Elke studie heeft zijn eigen gebouw wat uiteindelijk ongeveer 30 gebouwen oplevert. De meest rare studies kom je tegen zoals Wildlife and Fisheries Management en Plant science. Hier schijnen ook nog de echte cowboys met hoeden en laarzen te lopen dus daar gaan we wel een keer een kijkje nemen.

Na de ontvangst en het uitdelen van de goodiebags was het alweer tijd om te lunchen. Het was nog geen 12 uur maar hamburgers stonden op het menu! Daarna nog even een uurtje tijd voor boodschappen en om een Amerikaanse simkaart te kopen.

Terug bij de campus nog even een bezoekje aan Starbucks gebracht en om 6 uur hadden we toch wel weer trek… Dan maar een pizzapunt bij de beste pizzeria van Lubbock halen! Het is hier heel makkelijk om ongezond te eten aangezien er overal restaurantjes zijn waarbij je voor 8 dollar (6 euro) een uitgebreide maaltijd heb, maar ik ben dit niet elke dag van plan hoor;)
Helaas moet er in Nederland ook nog het een en ander aan papers en essays ingeleverd worden dus s’avonds aan het werk… Ik val op mn laptop in slaap als ik nog even (ik kan het niet laten)een aflevering gtst aan het kijken ben.

De volgende dag weer introductie, alleen nu begon het al om half 9. Geen probleem aangezien ik nog niet helemaal aan de tijd gewend ben en om 6 uur klaarwakker ben. Een indrukwekkende rondleiding door de library doet iedereen verbazen over wat ze hier allemaal hebben. In Nederland zijn we voornamenlijk een digitale database gewend en boeken waar je informatie uithaalt. Hier zijn ze al veel verder en hebben ze wel 10 verschillende manieren van digitale boeken, dia’s etc., allemaal in 1 bibliotheek! De grootste Apple Mac met een beeldscherm van 27'' computers worden hier als schoolcomputers gebruikt, het moet niet gekker worden!

Vervolgens een bezoekje gebracht aan het sportcentrum en dit was natuurlijk ook weer huge. Met 8 basketbalvelden, squashbanen, klimmuren, zwembaden, flowboardbanen (ja echt!), alle soorten fitnesszalen en ga zo maar door.. Er worden ook hele leuke weekenden en dagen georganiseerd waar je kan gaan hiken, bergklimmen, mountainbiken in de mooiste gebieden. Iets wat ik zeker van plan ben!

Na een lunch in de CowAmongUs (restaurant van de agriculture department) nog een workshop over de cultuur in Lubbock en een meeting met de mentors. Die van mij was er niet bij maar zal ik vrijdag zien. Bizar verhaal is dat er vorig jaar 3 baby's in de dorms (campus) zijn gevonden.. zonder moeder.

Hoewel het moeilijk is te weerstaan soms wordt alcohol sterk afgeraden voor mensen onder de 20 want als de politie je pakt mag je eerst de jail in en vervolgens weer terug naar Nederland met het verzoek om niet meer terug te komen. Dat is het toch ook niet waard! Verder wordt er veel aan de studenten gedacht hier. Zoals is er een taxiservice die je 24 uur per dag kan bellen en je gratis thuis afzet. Ideaal toch!
Aardig vermoeid na een lange dag gingen we met z’n allen (exchange studenten+mentors) mexicaans eten (met een corona erbij, toch maar wel;)). Was erg gezellig!

Wat trouwens ook bizar is, is dat studenten helemaal into Texas Tech zijn. Ze dragen truien, t-shirts, broeken (echt bijna allemaal) met het logo erop. We hebben er zelf ook al een paar gezien waarbij het logo in het haar is geschoren en er zijn zelfs mensen met tattoo’s. De kledingwinkel van de TTU kleding is even groot als de H&M hier.

Vandaag naar de department of mass communication geweest om vakken te kiezen. Helaas was de advisor er niet dus vanmiddag weer terug. Helaas… want het is zo koud! Iets wat ik niet had verwacht want het ligt toch veel zuidelijker dan Nederland. Het is zelfs kouder dan de temperatuurindicatie die de site geeft. De gevoelstemperatuur vandaag ligt rond -9 en dat is echt fucking freezing! Zelfs de exchange studenten uit Noorwegen trekken het slecht terwijl zij 6 maanden sneeuw per jaar hebben.Straks eerst maar even een bezoekje aan de sportschool op de campus brengen want enig schuldgevoel naar al die hamburgers, pizzaslices en burritos is er toch wel;)

• 11 Januari 2011 - 17:59

Karen:

Carlos! Klinkt echt super! Goed te horen dat het je bevalt. Met al die hamburgers en sportvelden.. Kan je dus terug komen als dikzak of met een afgetraind lichaam. Wel lekker dalijk in de zomer (dat afgetrainde lichaam..) Kom maar weer snel op skype, kunnen we verder kletsen! Kus

• 12 Januari 2011 - 04:36

Kevin:

Heel leuk dat ze bij jou ook zo gek zijn van de school. Ik vraag me hier ook heel de tijd af of ze alleen maar kleding met het schoollogo erop mogen dragen.

• 12 Januari 2011 - 08:30

Soof:

Hahaha GTST kijken, classic :D
    Klinkt allemaal goed babe! Bouw maar lekker een speklaagje op hoor, als het zo koud is ;)
    XX

• 12 Januari 2011 - 16:08

Laura:

Schatje, goed om te lezen dat je het naar je zin hebt! Verder hoor ik niet heel veel van je en zit ik nog steeds op een skypedate te wachten maar je bent natuurlijk beetje busy ;).
    Stuur even mailtje wanneer je tijd hebt goed? Spreek je snel lieverd!
    Dikke kus

• 12 Januari 2011 - 22:48

Ralph:

Goed bezig zus(je)! x

• 17 Januari 2011 - 10:37

Marjolein:

Hee Car! Echt super leuk om je reisverslagen te lezen. Heb je tijd om deze week ergens te skypen? Dikke kus

• 17 Januari 2011 - 20:18

Wil En Nicoline:

Super leuk om al je belevenissen te lezen ! Het is wel een totaal ander leven daar dan hier en het zijn wel super drukke dagen voor je !! Hoop dat alles goed gaat en we zullen je blijven volgen via de site.....
    Groetjes xxx